【❤ 碎碎念 ❤】

【❤开心每一天!❤】

【❤CHARLENE LEE❤】

【❤CHARLENE LEE❤】

Followers =)

Thursday, November 19, 2009

**~~心情篇~~**

太久没有在网上post自己的心情了,感觉有点陌生...
之前是因为考试要来临了拼命的读书..读到像个疯子...
没时间上网做自己想做的事情..
考完试后变得很轻松...可是还是担心我的成绩...
现在的我生活忙碌...连和朋友喝茶的时间都要约很久...
有很多朋友没联络..也有很多朋友没见面了...
每次都说喝茶喝茶...但是都知道那只是敷衍...
因为毕业后个忙个的...根本没时间理对方...
当我考试的前一个星期..我和在中学时期很好的朋友sms..
感觉很好...因为我们有差不多1年的时间没联络了...
我告诉他我又遇到我们在中学遇到的那种小人了..
她对我说世界上的小人多的是..不用理会他们...
因为要顾虑所有人的感觉里生活是很累的一件事...
想一想又觉得说的很对..
人真的不能顾虑到所有人的感觉而生活...
也有朋友对我说朋友不需要多...真心的几个就足够了...
现在我学会了在社会上要怎样生活...
我是那种慢热的人...我不会主动和陌生人说话...
在社会上人际关系会很差..因为我少了很重要的东西...
那就是“主动”...
可是这不是能学习的东西....对我来说那是很难的一件事情...
我不能像人家看到人就...嗨你们好...我会很害臊...
我是个人缘很不好的人...我走到哪里都不会被朋友包围...
听我朋友说刚开始认识我时我的样子让他感觉我很高傲..
之后慢慢熟悉才知道是被我的样子骗了...
友情对我来说要维持并不容易...
可是没关系...不会维持可是我会珍惜就好...

4 comments:

  1. 我也是一个不会主动的人,但是只要你经常微笑,不管心情好不好,都要微笑。微笑是一个很好的武器。我曾经看过一个文章,关于驯兽师的,他说他能和狮子老虎相处得很好,都是因为每当他和它们练习时,他都保持微笑。连动物都会被微笑感染,何况是人呢?所以你要多多微笑咯。加油!

    ReplyDelete
  2. Ah Jie I'm Christy Che Si Kay.Your cousin.If you got some more cute things I will come to your blog and comment.From now on maybe I will come in your blog everyday.So I hope you that you can always also put something cute things in your blog

    ReplyDelete
  3. Your blog was the most beautiful that I have never even seen before.Your blog most attractive is your clock and the little girl.It was very cute.I like it.Your blog colour like a rainbow.Many lovely colour.I love it.Your MIXPOD also very nice.I have no ideal where you can find all the cute thing.I hope that you will have more lovely and cute things in your blog and in your future

    ReplyDelete
  4. That 2 comment is From:Christy Che Si Kay.Charlene cousin.The profile is Anonymous

    ReplyDelete